Vision
Hvorfor er vi her?
Faktisk er det slet ikke så indviklet. HC Container eksisterer som virksomhed, fordi:
· vi vil gerne hjælpe vores kunder.
· vi vil være en god arbejdsplads for vores medarbejdere.
· vi vil leve op til et vigtigt samfundsansvar, ikke mindst på miljøområdet
· vi vil gerne – lad os bare være ærlige – tjene nogle penge.
Allergladest er vi, når det hele går op i en højere enhed. Hvilket bestemt ikke sker af sig selv. Og derfor har vi i HC Container skrevet nogle værdier ned. Ikke for at være management-religiøse, men ganske enkelt, for hver eneste dag at holde os selv på sporet.
Her er vores fem værdier. Det er dem, vi stræber efter at leve op til. Det er dem, vi vil måles på.
Værdi nummer 1. Vi er grønne.
Det betyder, at HC Container skal være blandt de førende miljøvirksomheder. Vi stræber efter den ypperste grønne teknologi. Dels fordi det er sund fornuft. Dels fordi vi faktisk ikke kan være andet bekendt.
Værdi nummer 2. Vi er til for kunderne.
Vi er helt med på, at det nok er svært at finde virksomheder, der erklærer ikke at være på kundernes side. Men hos os er pointen, at det netop ikke bare er varm luft. Vi er optaget af, at vores ydelser understøtter vore kunders forretning. Mål os endelig på, at vi lever op til de fine ord.
Værdi nummer 3. Vi er en god arbejdsplads.
Uden medarbejderne kunne det slet ikke lade sig gøre. HC Container skal derfor være stedet, hvor man møder glad om morgenen og er lige så glad, når det bliver fyraften. Det forudsætter et sundt og sikkert arbejdsmiljø samt muligheder for personlig og faglig udvikling. Det er godt for vores medarbejdere, men også sund fornuft for vore kunder og vores forretning.
Værdi nummer 4. Vi er troværdige
Det er med troværdighed som med en mødom: Har man først én gang mistet den, får man den aldrig igen. Derfor VIL vi være til at stole på. Og vi insisterer på, at vores forretning er til at gennemskue.
Værdi nummer 5. Ja, undskyld: Vi vil gerne tjene penge
Ikke med hovedet under armen og uden at tage hensyn. Men kan vi i øvrigt leve op til de andre fire værdier, er der intet galt i at gå efter den gode forretning, så vi kan investere yderligere i at gøre en sund virksomhed endnu bedre.